Тема на 2016- 2017 н.р.: «Нові підходи до викладання математики та природознавства в початковій школі в світі оновлених Державних стандартів»
Мета: створити умови для безперервного підвищення професійної компетентності педагогів початкової школи в ході реалізації Державних стандартів освіти та модернізація освітньої галузі; Оволодіти технологіями реалізації системно – діяльнісного підходу при організації навчального процесу у зв’язку з переходом на Державний стандарт початкової загальної освіти; проаналізувати та вивчити зміни внесені до нової редакції Державного стандарту; осмислити його зміст на теоретичному та практичному рівнях; здійснити поглиблену діагностику, аналіз та порівняння позитивних тенденцій у розвитку освіти, формування ключових компетенцій особистості; підвищити професійну кваліфікацію та вдосконалити педагогічну майстерність вчителів через впровадження у навчально-виховний процес новітніх технологій під час активних форм роботи на засіданні творчої групи.
ПРОБЛЕМА: «ОБОВ’ЯЗОК ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ»
Завдання творчої групи:
· моделювання сучасного уроку математики, природознавства за новими програмами, за Державним стандартом початкової загальної освіти;
· формування практичних умінь і навичок використання сучасних навчальних технологій на уроках математики та природознавства.
Очікувані результати роботи групи:
-підвищення професійної компетентності вчителів;
- створення умов для успішного навчання і самонавчання учнів;
- формування компетентності саморозвитку і самоосвіти учнів;
- покращення якості освітніх послуг;
- впровадження педагогічного досвіду в роботу школи.
Вступ
Метою освітньої галузі «Математика» є формування предметної математичної і ключових компетентностей, необхідних для самореалізації учнів у швидкозмінному світі.
Для досягнення зазначеної мети передбачається формування:
· цілісного сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності; готовності до розпізнавання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних методів, здатності розв’язувати сюжетні задачі, логічно міркувати, обґрунтовувати свої дії та виконувати дії за алгоритмом;
· вміння користуватися математичною термінологією, знаковою і графічною інформацією; орієнтуватися на площині та у просторі; застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях і розуміти сутність процесу вимірювання величин;
· інтересу до вивчення математики, творчого підходу та емоційно-ціннісного ставлення до виконання математичних завдань; уміння навчатися.
В освітній галузі виділяються такі змістові лінії: числа, дії з числами; величини; математичні вирази, рівності, нерівності; сюжетні задачі; просторові відношення, геометричні фігури; робота з даними.
Метою освітньої галузі «Природознавство» є формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу, способів навчально-пізнавальної діяльності, розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.
Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:
· виховання соціально активної особистості, яка усвідомлює свою належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо ставиться до природи, людей і самого себе;
· формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини;
· розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування;
· забезпечення єдності інтелектуального та емоційного сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю;
· засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою;
· оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства.
Метою освітньої галузі «Природознавство» є формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу, способів навчально-пізнавальної діяльності, розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.
Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:
· виховання соціально активної особистості, яка усвідомлює свою належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо ставиться до природи, людей і самого себе;
· формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини;
· розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування;
· забезпечення єдності інтелектуального та емоційного сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю;
· засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою;
· оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства.
СПИСОК УЧАСНИКІВ ТВОРЧОЇ ГРУПИ
1. Коваленко Н.В., керівник творчої групи, вчитель 1 класу.
2. Кравченко Т.А., вчитель 2 класу.
3. Сільченко В.І., вчитель 3 класу.
4. Дмитрієнко Л.А., вчитель 4 класу.
Тематика засідань творчої групи
І засідання 29 серпня 2016 року
Тема. Організаційне забезпечення діяльності творчої групи
1. Про актуальність створення творчої групи з проблеми «Впровадження нові Державні стандарти загальної початкової освіти», мету її роботи, завдання.
Керівник тв.групи Коваленко Н.В.
2. Презентація проекту плану роботи творчої групи на 2016 - 2017 навчальний рік.
Керівник тв. групи Коваленко Н.В.
3. Огляд нормативних документів та методичної літератури з математики.
Члени творчої групи
4. Практична робота. Визначення напрямку роботи кожного члена творчої групи.
а) логічні завдання;
б) дидактичні ігри;
в) комп’ютерна підтримка;
г) розробка системи нестандартних уроків;
д) розробка системи диференційних вправ;
е) методичні рекомендації щодо проведення інноваційного уроку.
Члени творчої групи
Робота між засіданнями:
1. Вивчення науково-методичної літератури з теми «Інноваційний урок математики в початковій школі за новими програмами, підручниками, оновленим Державним стандартом початкової загальної освіти початкової школи»
2. Методи і прийоми викладання математики.
3. Моделювання уроку.
4. Дидактичні матеріали до уроків у 1-4 класах.
ІІ засідання 09 грудня 2016 року
Тема. Практична діяльність вчителів творчої групи над оновленням уроків математики
1. Презентація робочих матеріалів членів творчої групи:
а)методи і прийоми викладання математики;
б) моделювання уроку;
в) дидактині матеріали.
Члени творчої групи
2. Відвідування, аналіз та обговорення уроків із застосуванням інноваційних технологій.
Члени творчої групи
Робота між засіданнями:
1.Опрацювання оновленої програми, науково-педагогічної літератури з природознавства.
2. Ознайомлення з педагогічним досвідом, який висвітлює дане питання.
3. Лабораторні та практичні роботи як метод викладання природознавства.
4. Міні-проекти на уроках природознавства
ІІІ засідання 24 лютого 2017 року
Тема. Методи і прийоми викладання природознавства
1. Презентація робочих матеріалів членів творчої групи:
· методика постановки дослідів та практичних робіт на уроках (дослідницький практикум);
· міні-проекти на уроках природознавства.
Члени творчої групи
2. Розробка рекомендацій для вчителів 1-4 класів з природознавства.
Члени творчої групи
3. Моделювання сучасного інноваційного уроку природознавства з використанням інноваційних технологій:
а) інтерактивна технологія;
б) особистісно-зорієнтована технологія;
в) ігрова технологія.
Керівник тв.групи Коваленко Н.В
4. Майстер – класс «Впровадження інноваційних технологій на уроках природознавства» (фрагменти уроків).
Члени творчої групи
Робота між засіданнями:
1. Оформлення методичних рекомендацій, власних наробок для уроків з природознавства:
· логічні завдання;
· фенологічні спостереження;
· міні-проекти;
· творчі завдання;
· пізнавальні завдання (для вас, «чомучки»);
· оригінальні завдання на уроках природознавства;
· дидактичні ігри для розвитку позитивного мислення.
ІV засідання 12 травня 2017 року
Тема. Державний стандарт початкової загальної освіти – нова дорога в майбутнє
1. Підведення підсумків роботи творчої групи.
Керівник тв.групи Коваленко Н.В
2. Презентація методичних матеріалів.
Члени творчої групи
3. Скринька цікавих думок, вражень учасників творчої групи
Члени творчої групи