/Files/photogallery/740/Наташа Коваленко.jpg

Коваленко Н.В. - керівник, вчитель початкових класів.

Науково-методична проблема:"Впроваджуємо нові Державні стандарти загальної початкової і середньої освіти."

ПЛАН РОБОТИ

ТВОРЧОЇ ГРУПИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З ПРОБЛЕМИ:

«Впроваджуємо нові Державні стандарти загальної початкової освіти» НА 2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Тема на 2016- 2017 н.р.: «Нові підходи до викладання математики та природознавства в початковій школі в світі оновлених Державних стандартів»

Мета: створити умови для безперервного підвищення професійної компетентності педагогів початкової школи в ході реалізації Державних стандартів освіти та модернізація освітньої галузі; Оволодіти технологіями реалізації системно – діяльнісного підходу при організації навчального процесу у зв’язку з переходом на Державний стандарт початкової загальної освіти; проаналізувати та вивчити зміни внесені до нової редакції Державного стандарту; осмислити його зміст на теоретичному та практичному рівнях; здійснити поглиблену діагностику, аналіз та порівняння позитивних тенденцій у розвитку освіти, формування ключових компетенцій особистості; підвищити професійну кваліфікацію та вдосконалити педагогічну майстерність вчителів через впровадження у навчально-виховний процес новітніх технологій під час активних форм роботи на засіданні творчої групи.

ПРОБЛЕМА: «ОБОВ’ЯЗОК ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ»

Завдання творчої групи:

· моделювання сучасного уроку математики, природознавства за новими програмами, за Державним стандартом початкової загальної освіти;

· формування практичних умінь і навичок використання сучасних навчальних технологій на уроках математики та природознавства.

Очікувані результати роботи групи:

-підвищення професійної компетентності вчителів;
- створення умов для успішного навчання і самонавчання учнів;
- формування компетентності саморозвитку і самоосвіти учнів;
- покращення якості освітніх послуг;
- впровадження педагогічного досвіду в роботу школи.

Вступ

Метою освітньої галузі «Математика» є формування предметної математичної і ключових компетентностей, необхідних для самореалізації учнів у швидкозмінному світі.

Для досягнення зазначеної мети передбачається формування:

· цілісного сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності; готовності до розпізнавання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних методів, здатності розв’язувати сюжетні задачі, логічно міркувати, обґрунтовувати свої дії та виконувати дії за алгоритмом;

· вміння користуватися математичною термінологією, знаковою і графічною інформацією; орієнтуватися на площині та у просторі; застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях і розуміти сутність процесу вимірювання величин;

· інтересу до вивчення математики, творчого підходу та емоційно-ціннісного ставлення до виконання математичних завдань; уміння навчатися.

В освітній галузі виділяються такі змістові лінії: числа, дії з числами; величини; математичні вирази, рівності, нерівності; сюжетні задачі; просторові відношення, геометричні фігури; робота з даними.

Метою освітньої галузі «Природознавство» є формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу, способів навчально-пізнавальної діяльності, розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.

Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:

· виховання соціально активної особистості, яка усвідомлює свою належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо ставиться до природи, людей і самого себе;

· формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини;

· розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування;

· забезпечення єдності інтелектуального та емоційного сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю;

· засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою;

· оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства.

Метою освітньої галузі «Природознавство» є формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу, способів навчально-пізнавальної діяльності, розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.

Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:

· виховання соціально активної особистості, яка усвідомлює свою належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо ставиться до природи, людей і самого себе;

· формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини;

· розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування;

· забезпечення єдності інтелектуального та емоційного сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю;

· засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою;

· оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства.

СПИСОК УЧАСНИКІВ ТВОРЧОЇ ГРУПИ

/Files/images/SAM_2403.JPG

1. Коваленко Н.В., керівник творчої групи, вчитель 1 класу.

2. Кравченко Т.А., вчитель 2 класу.

3. Сільченко В.І., вчитель 3 класу.

4. Дмитрієнко Л.А., вчитель 4 класу.

Тематика засідань творчої групи

І засідання 29 серпня 2016 року

Тема. Організаційне забезпечення діяльності творчої групи

1. Про актуальність створення творчої групи з проблеми «Впровадження нові Державні стандарти загальної початкової освіти», мету її роботи, завдання.

Керівник тв.групи Коваленко Н.В.

2. Презентація проекту плану роботи творчої групи на 2016 - 2017 навчальний рік.

Керівник тв. групи Коваленко Н.В.

3. Огляд нормативних документів та методичної літератури з математики.

Члени творчої групи

4. Практична робота. Визначення напрямку роботи кожного члена творчої групи.

а) логічні завдання;

б) дидактичні ігри;

в) комп’ютерна підтримка;

г) розробка системи нестандартних уроків;

д) розробка системи диференційних вправ;

е) методичні рекомендації щодо проведення інноваційного уроку.

Члени творчої групи

/Files/images/SAM_2404.JPG

Робота між засіданнями:

1. Вивчення науково-методичної літератури з теми «Інноваційний урок математики в початковій школі за новими програмами, підручниками, оновленим Державним стандартом початкової загальної освіти початкової школи»

2. Методи і прийоми викладання математики.

3. Моделювання уроку.

4. Дидактичні матеріали до уроків у 1-4 класах.

ІІ засідання 09 грудня 2016 року

Тема. Практична діяльність вчителів творчої групи над оновленням уроків математики

1. Презентація робочих матеріалів членів творчої групи:

а)методи і прийоми викладання математики;

б) моделювання уроку;

в) дидактині матеріали.

Члени творчої групи

2. Відвідування, аналіз та обговорення уроків із застосуванням інноваційних технологій.

Члени творчої групи

Робота між засіданнями:

1.Опрацювання оновленої програми, науково-педагогічної літератури з природознавства.

2. Ознайомлення з педагогічним досвідом, який висвітлює дане питання.

3. Лабораторні та практичні роботи як метод викладання природознавства.

4. Міні-проекти на уроках природознавства

ІІІ засідання 24 лютого 2017 року

Тема. Методи і прийоми викладання природознавства

1. Презентація робочих матеріалів членів творчої групи:

· методика постановки дослідів та практичних робіт на уроках (дослідницький практикум);

· міні-проекти на уроках природознавства.

Члени творчої групи

2. Розробка рекомендацій для вчителів 1-4 класів з природознавства.

Члени творчої групи

3. Моделювання сучасного інноваційного уроку природознавства з використанням інноваційних технологій:

а) інтерактивна технологія;

б) особистісно-зорієнтована технологія;

в) ігрова технологія.

Керівник тв.групи Коваленко Н.В

4. Майстер – класс «Впровадження інноваційних технологій на уроках природознавства» (фрагменти уроків).

Члени творчої групи

Робота між засіданнями:

1. Оформлення методичних рекомендацій, власних наробок для уроків з природознавства:

· логічні завдання;

· фенологічні спостереження;

· міні-проекти;

· творчі завдання;

· пізнавальні завдання (для вас, «чомучки»);

· оригінальні завдання на уроках природознавства;

· дидактичні ігри для розвитку позитивного мислення.

ІV засідання 12 травня 2017 року

Тема. Державний стандарт початкової загальної освіти – нова дорога в майбутнє

1. Підведення підсумків роботи творчої групи.

Керівник тв.групи Коваленко Н.В

2. Презентація методичних матеріалів.

Члени творчої групи

3. Скринька цікавих думок, вражень учасників творчої групи

Члени творчої групи

Кiлькiсть переглядiв: 1952

Коментарi