/Files/images/IMG_5152.JPG

Цьома Л.О. - керівник, вчитель української мови та літератури.

Науково-методична проблема:"Підвищення якості суспільно-гуманітарної освіти, створення духу творчості і партнерства шляхом впровадження гуманної педагогіки та модернізації навчально-виховного процесу."

ІV. ДІАГНОСТИЧНА КАРТА

вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6

Смілянської міської ради Черкаської області

на 2015-2016 навчальний рік

п/п

Прізвище,ім’я,

по батькові

Предмет

Стаж

Категорія,

звання

Курсова

перепід-

готовка

Атестація

Питання

професійного

самовдоскона-

лення

З якого питання ділиться досвідом

З якого питання потребує допомоги

1.

Танцюра

Алла Іванівна

Історія,

людина і світ

27

Вища

«Старший учитель»

2013

2015

Розвиток критичного мислення учнів на уроках історії

Робота зучнями щодо вивчення історії рідного краю

--

2.

Присяжна

Лілія Юріївна

Українська мова і

література

32

Вища

2014

2014

Впровадження гуманної педагогіки у процесі викладання української мови і літератури

Впровадження ігрових методів навчання на уроках української мови і літератури

--

3.

Цьома

Людмила Олександрівна

Українська мова і

література

20

Вища

2010

2011

Використання методу критичного мислення як виду інтерактивної діяльності на уроках української мови і літератури

Впровадження інтерактивних технологій та використання ІКТ на уроках української мови і літератури

--

4.

Остапенко

Алла Миколаївна

Англійська мова,

зарубіжна література

14

І категорія

2012

2013

Формування комунікативних компетентностей засобами інтерактивних технологій навчання на уроках англійської мови

Використання ІКТ навчання на уроках англійської мови

--

5.

Клячко

Тетяна Миколаївна

Англійська мова,

зарубіжна література

15

І категорія

2012

2013

Використання інноваційних технологій навчання на уроках англійської мови

Впровадження ігрових форм роботи на уроках англійської мови

--

6.

Громадська

Любов Олексіївна

Історія і право-знавство

14

І категорія

2007

2012

Використання ІКТ на уроках історії

Використання інтерактивних методів на уроках

---

/Files/images/100_5553.JPG

СПИСОК ЧЛЕНІВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

п/п

Прізвище, ім’я,

по батькові

Рік

народження

Педстаж

Категорія

Проблемне питання

1.

Танцюра А.І.

1965

27

Вища

«Старший учитель»

Розвиток критичного мислення учнів на уроках історії

2.

Присяжна Л.Ю.

1957

32

Вища

Впровадження гуманної педагогіки у процесі викладання української мови і літератури

3.

Цьома Л.О.

1976

20

Вища

Використання методу критичного мислення як виду інтерактивної діяльності на уроках української мови і літератури

4.

Остапенко А.М.

1983

14

І категорія

Формування комунікативних компетентностей засобами інтерактивних технологій навчання на уроках англійської мови

5.

КлячкоТ.М.

1981

15

І категорія

Використання інноваційних технологій навчання на уроках англійської мови

6.

Громадська Л.О.

1978

14

І категорія

Використання ІКТ на уроках історії

ФОРМУЛА УСПІХУ РОБОТИ МО

Професійна, творча, компетентна адміністрація

“ плюс “

ініціативний, енергійний, працелюбний колектив однодумців

“ помножений”

на впровадження наукового педагогічного досвіду, особистісно орієнтований підхід до кожного учня, власні здобутки, відкриття перемоги

“плюс”

відкрите учительське серце

“ поділене”

на … учнів

“ мінус”

одноманітність, сірість, байдужість!

Положення про методичні об'єднання педагогічних працівників закладу

І. Загальні положення

1.1. Методичне об’єднання (МО) педагогів закладу – це структурний підрозділ науково-методичної служби школи.

1.2. Методичне об'єднання створюється за наявності не менше трьох педагогів за галузями знань державного компонента освіти відповідно п. 65 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 14.06.2000 р. за № 964. Можливе створення методичних об'єднань гуманітарного, суспільно-гуманітарного, фізико-математичного, природничо-наукового, технологічного, художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого напрямів.

1.3. До складу методичних об'єднань входять всі педагоги закладу. Керівництво роботою методичного об'єднання здійснює голова, педагог із відповідною фаховою освітою, який обирається на загальних зборах МО терміном на 2 роки і призначається наказом керівника закладу. Голова МО закладу входить до складу міського методичного об'єднання відповідного фаху.

1.4. МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи МО узагальнюються.

Загнутый угол: Круглий стіл заступників директорів з НВР, 26.10.2011р., ММК1.5. Періодичність засідань МО визначається її членами, виходячи з необхідності, але не менше 4-5 разів на рік. У період між засіданням проводяться практичні семінари з організацією тематичних відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, методичні тижні, предметні олімпіади, позакласні заходи та ін. За підсумками засідання МО виносяться відповідні рішення. Можливе ухвалення рішень щодо виконання певних завдань в період між засіданнями.

1.6. Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР.

1.7. Уся діяльність МО здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку закладу та цим Положенням і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення неперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково-методичної проблеми закладу.

1.8. Зміст роботи МО має переважно інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9. У своїй роботі методичні об’єднання підзвітні методичній і педагогічній раді закладу.

1.10. План роботи МО затверджується методичною радою закладу.

1.11. Тематика засідань обумовлюється завданнями, змістом та основними напрямками діяльності МО.

1.12. Перелік створених методичних об'єднань (асоціацій) в поточному навчальному році формується педагогічною радою закладу та затверджується керівником закладу.

1.13. Термін дії даного Положення не обмежений. Зміни чи доповнення вносяться в разі потреби, але не рідше 1 разу на 5 років.

ІІ. Завдання методичного об'єднання педагогів навчального закладу

2.1. Вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів МО з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти.

2.2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного консультування педагогів.

2.3. Вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

2.5. Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання і виховання школярів.

ІІІ. Зміст діяльності методичного об’єднання навчального закладу

3.1. Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.

3.2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов’язкових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпечення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.

3.4. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.

3.5. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.

3.6. Залучення вчителів до інноваційної діяльності, стимулюючи наукове осмислення і узагальнення результатів дослідницько-експериментальної роботи.

3.7. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їхньої розробки та засвоєння.

3.8. Розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.

3.9. Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп педагогів.

3.10. Залучення учнів до науково-дослідницької діяльності.

3.11. Координація позакласної роботи з предмета, проведення предметних тижнів, олімпіад.

IV. Основні напрями діяльності методичного об’єднання навчального закладу

4.1. Вивчення нормативно-інформаційної документації і методичних листів з питань освіти.

4.2. Ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю.

4.3. Взаємовідвідування уроків певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів.

4.4. Організація відкритих уроків певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками складних тем предмету.

4.5. Вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння програми на основі розроблених освітніх стандартів з предмету.

4.6. Ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету; аналіз методів викладання предмету.

4.7. Організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних олімпіад; конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету.

4.8. Заслуховування звітів про професійну самоосвіту вчителів, роботу на курсах підвищення кваліфікації в інститутах, звіти про творчі відрядження.

4.9. Інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи. 4.10. Обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО.

4.11. Аналіз ходу та результатів інноваційної діяльності.

4.12. Проведення проблемного аналізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО.

4.13. Організація та корекція стратегічних документів школи в межах своєї компетенції.

4.14. Керівництво дослідницькою роботою учнів.

4.15. Подання пропозицій щодо поліпшення науково-методичної роботи в школі, діяльності методичної ради.

4.16. Організація різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів.

4.17. Організація роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем.

4.18. Встановлення і розвиток творчих зв’язків і контактів з аналогічними підрозділами інших закладів освіти, ВНЗ і науково-дослідницьких інститутів, дослідниками в інтересах вдосконалення своєї роботи.

4.19. Розробка методичного інструментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

V. Права методичного об’єднання навчального закладу

Методичне об’єднання навчального закладу має право:

5.1. Подавати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в школі.

5.2. Звертатись за консультаціями з проблем навчання та навчальної діяльності учнів до адміністрації закладу, з проблем вдосконалення педагогічної майстерності до міського методичного кабінету.

5.3. Порушувати клопотання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності.

5.4. За відповідними запитами атестаційної комісії готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів.

5.5. Ставити питання щодо публікації матеріалів, які висвітлюють кращий досвід, накопичений у рамках методичного об’єднання.

5.6. Рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами навчального закладу.

ІІ. Основні напрями роботи

Враховуючи той факт, що вчителі суспільно – гуманітарного циклу продовжують працювати відповідно до нового Державного стандарту середньої загальної освіти, МО вчителів суспільно – гуманітарного циклу в новому 2016/2017 навчальному році продовжить працювати над проблемою «Підвищення якості суспільно-гуманітарної освіти, створення духу творчості і партнерства шляхом впровадження гуманної педагогіки та модернізації навчально-виховного процесу» і ставить перед собою такі завдання:

* опрацювати основні державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів середньої та старшої школи і базові положення Державного стандарту, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту загальної освіти;

* широко впроваджувати у практику роботи положення особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходу, спрямованих на становлення, розвиток і виховання особистості школяра, яка володіє високим пізнавальним потенціалом і здатна до самоорганізації, самоосвіти, саморозвитку і самовиховання;

* підвищувати науково-методичну підготовку, удосконалювати педагогічну майстерність кожного вчителя, систематично впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації;

* продовжити вивчення вікових та психологічних особливостей дітей середнього та старшого шкільного віку у нових соціальних умовах з метою кращого забезпечення ефективності навчально-виховного процесу;

* працювати над забезпеченням якісного показника знань з ДПА та ЗНО, психологічно підготувати старшокласників до складання випускних іспитів;

* підвищити ефективність організаційно-методичного супроводу роботи з обдарованою учнівською молоддю.

* поширювати національно-патріотичне виховання серед учнівської молоді.

ІІІ. Шляхи реалізації поставлених завдань

– Вивчення нормативних документів, методичних рекомендацій Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, міського методичного кабінету щодо організації навчально-виховного процесу.

– Залучення вчителів у створену розгорнуту структуру методичної роботи у місті.

– Впровадження у освітній процес положень особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходу.

– Проведення тренінгів, ділових ігор, практичної роботи щодо оволодіння методами і прийомами формування ключових компетентностей учнів.

– Організація під час уроків розвивального і емоційно- доброзичливого середовища, спрямованого на створення ситуації успіху для кожного учня.

Заходи щодо підвищення фахової майстерності вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Заходи

Термін виконання

1.

Вивчення, вдосконалення та впровадження кращого педагогічного досвіду вчителів школи, міста.

Вересень-лютий

2.

Брати участь у роботі шкільного та міського методоб’єднань, семінарів-практикумів, майстер-класів.

Протягом року

3.

Кожному вчителю працювати над виробленням власного стилю проведення уроків та позакласних заходів.

Протягом року

4.

Взяти участь у проведенні конкурсу «Вчитель року» відповідно номінацій.

Жовтень-грудень

5.

Активізувати участь вчителів та учнів у різних обласних, Всеукраїнських та Міжнародних олімпіадах і конкурсах.

Протягом року

6.

Підготовка матеріалів на виставку «Освіта Сміли 2017».

Березень

7.

Участь вчителів в інтернет-семінарах, інтернет-конференціях; друк у фахових виданнях.

Жовтень-травень

8.

Контроль за якістю навчальних досягнень учнів:

1) систематично проводити моніторинги навчальних досягнень учнів;

2) аналізувати семестрові статистичні звіти вчителів суспільно-гуманітарного циклу;.

3) проводити підсумкові контрольні роботи з метою вивчення якості засвоєння навчального матеріалу учнями.

Протягом року


Керівник методичного об’єднання Л.О.Цьома

І.Вступ

Аналіз роботи методобєднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2015-2016 навчальний рік

Діяльність педагогічного колективу у 2015-2016 навчальному році була спрямовувалася на виконання Закону України „ Про освіту”, „Про загальну середню освіту ”, наказів і розпоряджень Міністерства освіти і науки України , Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, рішень виконавчого комітету Смілянської міської ради, управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Смілянської міської ради .

Протягом навчального року продовжувалася робота над реалізацією науково-методичної проблеми „Підвищення якості освіти, рівня вихованості особистості, професійної компетентності педагогів шляхом впровадження гуманної педагогіки та модернізації навчально-виховного процесу». З цією метою активно впроваджувалися ідеї творчої спадщини О. А. Захаренка та гуманістичних ідей його Педагогіки добротворення, діяла система методичної роботи щодо удосконалення системи підвищення професійної майстерності педагогічних працівників і вивчення, узагальнення та упровадження кращого педагогічного досвіду, науково-методичного супроводу моніторингу якості освіти, вивчення стану виконання програмних вимог, викладання предметів .

ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу налічує 4 учителі, що викладають українську мову та літературу, зарубіжну літературу , англійську мову, історію, правознавство. З них: 1 – має вищу категорію і звання «старший учитель», 1 - вищу категорію, 2- першу.

Такий якісний склад учителів забезпечує викладання суспільно-гуманітарних дисциплін на належному рівні, дає можливість реалізувати шкільну науково-методичну проблему: «Підвищення якості суспільно-гуманітарної освіти, створення духу творчості і партнерства шляхом впровадження гуманної педагогіки та модернізації навчально-виховного процесу».

Члени МО прагнули до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети та поставлених завдань.

Основними завданнями, над якими працювало об’єднання в 2015/2016 навчальному році, були такі:

1.Реалізовували завдання на виконання Закону "Про загальну середню освіту".

2. Підвищували науково-методичну підготовку, удосконалювали методичну майстерність, оновлювали професійні і загальноосвітні знання.

3.Пропагували і плекали любов до рідного слова, виховували повагу до української мови як державної.

4. Підвищували роль мови, літератури в комплексному здійсненні патріотичного, морального та естетичного виховання учнів, у виробленні у них активної життєвої позиції.

5. Проводили роботу по вихованню загальнолюдських цінностей, милосердя, любові до людини, бережливого ставлення до природи.

6. Впроваджували в практику інтерактивні та інформаційні технології навчання з метою розвитку творчих здібностей учнів.

7. Надавали перевагу таким формам роботи з учнями, які забезпечували високий рівень активності кожного учня.

8. Формували в учнів уміння самостійно здобувавати знання та застосовувати їх у практиці; використовували діагностичний дидактичні та роздаткові матеріали, спрямовані на визначення рівня навчальних досягнень учнів.

9. Впроважували диференційований підхід до учнів, які мають середній і низький рівні знань.

Методична робота в школі є одним із способів управління навчально – виховним процесом, підвищенням професійної компетентності вчителів, має творчий характер і побудована згідно наказу «Про організацію методичної роботи в школі» та відповідає Положенню «Про методичну роботу в школі».

Планування роботи м \ о здійснювалося на діагностичній основі з метою створення умов для всебічного розвитку педагога, індивідуально-творчого підходу до організації методичної роботи.За наслідками діагностики було зроблено висновок, що всі вчителі налаштовані на активне впровадження нових технологій, а саме: проектних, інформаційно-комунікативних, інтерактивних, технологій розвитку творчої особистості, розвитку критичного мислення тощо.Робота ШМО проводилась у вигляді засідань, круглих столів, практичних занять, конференцій.

Члени мовпроваджували особистісно-орієнтований підхід до учня, побудований на основі сучасних, активних, інтерактивних, здоров’язберігаючих технологій навчання та їх елементів. Педагоги спрямовували роботу на розв’язанняпроблемирозвиткутворчихздібностейучнів, особливуувагуприділялисистеміроботи з розвиткузв’язногомовлення, самостійноїроботи на уроці та осмислювально-концентрованомунавчанню.Формувалипрактичніуміння та навички, визначені державною програмою, підвищували національну свідомістьучнів,вчилишколярів критично осмислювати роль людини у суспільстві, готувалиїх до свідомоїучасті в життінашоїдержави.

За періодминулого навчального рокубулозаплановано та проведено 5засідань МО, на якихбуло проаналізовано стан викладанняпредметівсуспільно-гуманітарного циклу, вивчалисяновіДержавністандарти, проведено огляднавчальнихпрограм, підручників, рекомендованоїлітератури, розглянуто вимоги до оформленнясторінок журналу, вимоги до виконанняписьмовихробіт і перевіркизошитів.

Опрацьованоінструктивно-методичнірекомендаціїщодовивченняпредметівсуспільно-гуманітарного циклу у 2015-2016н.р. Обговоренопитаннянаступностіпочаткової та середньоїшколи, організаціїроботиз обдарованимидітьми. Розроблено заходи допредметнихтижнів. Обговореновідкриті уроки колегізвикористаннямперспективногодосвіду та результатиучнівз ДПА й ЗНО.

Протягом навчального року педагогами було проведено ряд відкритих уроків, під час яких учителі продемонстрували широкий спектр різноманітних засобів та інтерактивних методів роботи зі школярами, створювали умови для творчого самовираження і саморозвитку учнів, виховували компетентну особистість. У рамках Місячника педмайстерності в школі пройшов ряд відкритих уроків, де вчителі мали змогу продемонструвати свою педагогічну майстерність, творчість та поділитися досвідом з колегами. Члени мо обговорили такі відвідані уроки, як «Україна часів Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах » (урок української літератури у 5 класі ), який провела Цьома Л.О. 19.02 2016н.р.; «Прислівник : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль» ( урок української мови у 7 класі , який провела Цьома Л.О. 24.02.2016 н.р.);«Утвердження демократії в Афінах» ( урок історії в 6 класі, який провела Громадська Л.О. 26.02.2016 н.р.); «Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви» (урок зарубіжної літератури у 6 класі, який провела Клячко Т.М. 03.02.2016 н.р.); «Повні й короткі форми прикметників» ( урок української мови у 6 класі, який провела Присяжна Л.Ю. 09.02.2016 н.р.); «Чи варто дивитись телевізор?»( урок англійської мови у 9 класі, який провела Остапенко А.М. 10.02.2016 н.р.); «Е.Портер «Поліана ». Ідея радості життя й відкриття світу у творі» ( урок зарубіжної літератури у 5 класі, який провела Остапенко А.М. 15.02.2016н.р.) Метою роботи педагогів стало визначення шляхів створення формату нового уроку, що відповідає новим вимогам суспільства. Основне завдання сучасного вчтеля – залучити учнів до активної та самостійної діяльності, перетворити її на суб’єктів цієї діяльності. Зацікавленість, викликана педагогом на уроці, за певних умов може перерости в стійкий інтерес до знань.

Учителями української мови та літератури було розроблено та проведено Шевченківський тиждень, під час якого відбувалися виховні години, змагання, вікторини, брейн-ринг, усні журнали, творчі конкурси та конкурси малюнків.Незабутні враження залишив у серцях дітей Тиждень української писемності та мови, проведений Цьомою Л.О. та Присяжною Л.Ю.

Цікавим та захоплюючим пройшов у школі Тиждень англійської мови, який підготували та провели Остапенко А.М. та Клячко Т.М.

На базі Смілянської загальноосвітньої школи пройшов міський семінар учителів англійської мови.

Учителібагатоуваги приділялисамоосвіті, підвищували свою професійнумайстерність. Такийпідхід давпозитивнірезультати в роботі з дітьми. Одним ізкритеріївефективностіроботи МО є результатиучастіучнів у предметнихолімпіадах, міських, обласних конкурсах .Протягом 2015 – 2016 навчального рокуучні школи здобули 3 призових місця у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін . У порівнянні з 2014-2015 навчальним роком кількість призових місць не змінилася , лише зменшився якісний показник . Учениця 9 класу Зайченко Є. посіла ІІ місце з української мови та літератури і брала участь у ІІІ етапі олімпіади. . Учениці 7 класу Блохіна А. та Коваленко А. посілили ІІІ місце з української мови та літератури (учитель Цьома Л.О.).І місце у конкурсі ім. Т.Шевченка посіла учениця 7 класу Коваленко Анна. Упродовж 2015 - 2016 навчального року забезпечувалася результативна робота школи олімпійського резерву. Результатом цієї роботи є два дипломи за перемогу на обласному рівні Всеукраїнської гри з англійської мови «Puzzle-2016» учнів Капінус А. ( І місце, 5 клас) та Селезня Є.( ІІ місце, 4 клас) . В Інтернет – олімпіаді з англійської мови учень 11 класу Полторак В. набрав 73% правильних відповідей (учитель Присяжна Л.Ю.) .Учень 8 класу ПЕДЧЕНКО Владислав 11.01.2016 р. взяв участь у всеукраїнському конкурсі «Моя Батьківщина» видавництва MM Publications компанії «Лінгвіст».

На ХХІ міську виставку «Освіта Сміли-2016» презентувала свою роботу «Зорова поезія як вид мистецтва» учитель української мови й літератури Цьома Л.О. ,яка була відзначена грамотою управління освіти, молоді та спорту, Смілянської міської ради Черкаської області за підготовку якісної методичної продукції для участі у міській педагогічній виставці «Освіта Сміли-2016» та сертифікатом КНЗ «Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» за методичні розробки занять до факультативного курсу «Зорова поезія як вид мистецтва» 2016р.У жовтні 2015 року у вебінарах видавничої групи «Основа» взяла участь учитель Остапенко А.М. за темою «Особливості викладання граматики англійської мови в початкових класах» .У лютому 2016 року вчитель англійської мови Клячко Т.М. взяла участь у 3 семінарах під час навчальної сесії, яку провели Реаrson – Dinternal за темою «Зразки взаємодії в дії». Остапенко А.М. протягом року брала участь в Інтернет-вебінарах: «Обливості викладання англійської мови учням молодшої школи» (08.10.2015 р.); «Як оцінити успішність сучасних учнів?» (09.12.2015 р.); вебінар Макміллан з питань підготовки учнів до ЗНО та ДПА з англійської мови (15.01.2016 р.); «Особливості підготовки до ДПА у 2016 році» (16.02.2016 р).Цьома Л.О. взяла участь в онлайн –лекції «Педагогічний дискурс як чинник саморозвитку сучасного педагога», в Інтернет-семінарі«Поезія Василя Симоненка – «живий нерв драм і борінь» сучасної України». На освітньому Методичному порталі розмістила ряд публікацій:публікацію «Навчаємо за новим Державним стандартом. Сучасний урок української літератури (6 клас)», конспект уроку «Богдан Лепкий. «Мишка». Цінності істинні і фальшиві», публікацію «Використання технології розвитку критичного мислення на уроках української літератури», конспект уроку «Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань». Уміння дитини прощати і вірити в добро».

Була подана до редакції журналу «Педагогічний вісник» стаття з досвіду роботи вчителя Цьоми Л.О. з теми «Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури»

За результатами державної підсумкової атестації учні 9 класу найкращих результатів досягли з української мови ( вчитель Цьома Л.О.). Високий і достатній рівень знань мають 61% учнів. Середній бал становить 7,4 балів , що на 0,6 балів вищий в порівнянні з річним середнім балом .Середній бал з англійської мови на 0,1 балів нижчий у порівнянні з річним середнім балом( учитель Остапенко А.М.) .

В 11 класі державну підсумкову атестацію з української мови ( у формі зовнішнього незалежного оцінювання ) проходили 17 (94 %) учнів. Високий рівень навчальних досягнень отримав 1 (6 %) учень, достатній – 5 ( 29,5 % ) , середній - 6 (35 %) і початковий – 5 ( 29,5 % ). Середній бал становить 5,59 балів , що в порівнянні з річним середнім балом на 0,09 балів нижчий . Порівнюючи результати річного оцінювання з результатами державної підсумкової атестації , слід відмітити, що річні бали завищено 9 (53%) учням , занижено - 5 (29,4%) учням . Лише 3 ( 17,6%) учнів мають відповідність річних балів та державної підсумкової атестації( вчитель Присяжна Л.Ю.) .

17 (100%) учнів складали державну підсумкову атестацію з історії України ( у формі зовнішнього незалежного оцінювання). Високий рівень навчальних досягнень відсутній. Достатній рівень навчальних досягнень отримали 4 ( 23,5 %) учні , середній - 10 (59 %) і початковий - 3 (17,5 %) учнів . Середній бал становить 4,88 балів, що в порівнянні з річним середнім балом на 0,04 балів вищий. Порівнюючи результати річного оцінювання з результатами державної підсумкової атестації , слід відмітити , що річні бали завищено 6 (35,3 %) учням, занижено – 5 (29,4 %) учням . 6 ( 35,3 %) учнів мають відповідність річних балів та державної підсумкової атестації (вчитель Громадська Л.О. ) .

Державну підсумкову атестацію з англійської мови складали 18 учнів.

1 ( 6% )учень отримав високий , 4 (22%) – достатній , 13 (72%) - середній рівень навчальних досягнень. Середній бал з англійської мови становить 6,1 балів, що в порівнянні з річним середнім балом на 0,26 балів вищий ( вчитель Клячко Т.М.) .

Проте у роботі методоб’єднання виявлено такі недоліки:

1. Низька активність участі вчителів Присяжної Л.Ю. й Громадської Л.О. в Інтернет-заходах.

2. Потребує активізації робота учителів Клячко Т.М., Присяжної Л.Ю. та Громадської Л.О. щодо покращення результативності виступів учнів школи в олімпіадах, конкурсах.

3. Недостатню увагу приділяли учням з низьким рівнем навчання вчителі Присяжна Л.Ю. й Громадська Л.О.

4. Потребує активізації робота щодо участі в обласному конкурсі на кращу серію цифрових освітніх ресурсів.

5. Учителі-предметники не сприяють залученню учнів до навчання в МАН.

Кiлькiсть переглядiв: 1954

Коментарi